BADANIA

24.06.2022

BADANIA MÓWIĄ, ŻE BĘBNIENIE WPŁYWA NA ZACHOWANIE I FUNKCJONOWANIE MÓZGU U NASTOLATKÓW Z AUTYZMEM

 

Raport, którego współautorem jest dziekan akademicki Hartpury University, prof. Steve Draper, wykazał, że bębnienie przez zaledwie 90 minut każdego tygodnia może poprawić jakość życia młodych ludzi, u których zdiagnozowano autyzm.

Badania podjęli się eksperci z uniwersytetów w Hartpury, Chichester, King's College London i Essex, pracujący w ramach ich kolektywnej grupy Clem Burke Drumming Project, nazwanej na cześć jej współzałożyciela i słynnego muzyka Blondie. Naukowcy odkryli, że nauka gry na instrumencie dostroiła sieci mózgowe u autystycznych nastolatków w zaledwie osiem tygodni i wykorzystają nowe odkrycia do kształtowania przyszłych badań w takich obszarach, jak trudności emocjonalne i behawioralne, deficyt uwagi, udar i demencja.

Autyzm jest stanem neurorozwojowym trwającym całe życie i szacuje się, że dotyka 1 na 100 osób.

W ramach badania grupa uczestników bez doświadczenia w grze na perkusji otrzymywała dwie 45-minutowe lekcje tygodniowo przez okres dwóch miesięcy. Każdy ochotnik, w wieku od 16 do 20 lat, przed i po badaniu miał wykonaną ocenę gry na bębnach i rezonans magnetyczny, a ich opiekunowie byli pytani przez badaczy o niedawne trudności behawioralne.

Wyniki pokazały, że uczestnicy, którzy poprawili swoje umiejętności gry na perkusji, wykazywali mniej oznak nadpobudliwości, nieuwagi i powtarzalnych zachowań oraz wykazywali lepszą kontrolę nad emocjami. Skany MRI ujawniły również zmiany w funkcjonowaniu ich mózgu, które według badania były powiązane z ogólnym zachowaniem. Hartpury kontynuuje współpracę z partnerami w Gloucestershire w całym kraju, aby poprawić dostęp do gry na perkusji i sposobu uczenia gry na perkusji.

Profesor Stephen Draper, dziekan akademicki na Hartpury University i współautor raportu, powiedział, że artykuł stanowi przełomowy moment, gdy zespół naukowy zaczyna od zaawansowanego obrazowania, aby zrozumieć, dlaczego bębnienie jest tak głębokim bodźcem.

Dodał: „Przez wiele lat zostaliśmy poinformowani o przypadkach bębnienia przynoszących korzyści osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub ASD, a następnie pracowaliśmy z wieloma osobami, szkołami i projektami, w których widzieliśmy z pierwszej ręki efekty ”.

Naukowcy prowadzący badanie, które zostało opublikowane w renomowanym czasopiśmie neurobiologicznym Proceedings of the National Academy of Sciences, odkryli, że po treningu perkusyjnym młodzież poprawiła synchronizację między regionami mózgu odpowiedzialnymi za kontrolę hamowania, co zapobiega impulsywności.

Projekt, finansowany przez fundację Waterloo Foundation, jest najnowszym badaniem Clem Burke Drumming Project, które przez ostatnią dekadę badało, w jaki sposób bębnienie może wpływać na rozwój mózgu.

Źródło: https://www.hartpury.ac.uk/news/2022/06/drumming-impacts-behaviour-and-brain-function-in-autistic-adolescents-research-says/


2022.06.01

Badania sugerują, że gra na perkusji może być niewykorzystaną formą w terapii autyzmu.

..."Badania nad tym, czy nauka gry na perkusji może pomóc w leczeniu autyzmu, były ograniczone i stosunkowo niewielkie. Najnowsze badania sugerują, że pomaga zmniejszyć nadpobudliwe zachowania wśród nastolatków i poprawia ich zdolność do skupienia uwagi.

Naukowcy odkryli również, że wybijanie rytmów na perkusji poprawiło komunikację między regionami mózgu odpowiedzialnymi za kontrolę hamowania, monitorowanie działań i wyników oraz samoregulację. Powodem jest to, że bębnienie wymaga planowania motorycznego, dokładnego wyczucia czasu, skupionej uwagi i kontroli zahamowań.

Do badania zostało losowo wybranych 18 nastolatków z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którzy otrzymali dwumiesięczny trening perkusyjny na standardowym zestawie elektrycznym. Do grupy kontrolnej wybrano kolejnych 18 nastolatków.

Nastolatki przydzielone do treningu perkusyjnego otrzymywały dwie 45-minutowe sesje tygodniowo przez osiem tygodni. Szkolenie koncentrowało się na sprawności motorycznej i dokładności pomiaru czasu przy użyciu serii powtarzających się wzorców rytmicznych.

Pod koniec badania nastolatki z grupy perkusyjnej były w stanie ułatwić kontakt wzrokowy i lepiej werbalizować swoje potrzeby i regulować swoje emocje. Ich opiekunowie i wychowawcy poinformowali, że poprawiło to samoocenę nastolatków i doprowadziło do mniejszej liczby wybuchów złości. Nastolatkowie powiedzieli również, że podobała im się nauka gry na perkusji."

Źródło: https://www.phillyvoice.com/autism-music-therapy-drumming/


2021.03.

WPŁYW NAUKI GRY NA PERKUSJI NA ZACHOWANIE I FUNKCJĘ MÓZGU U NASTOLATKÓW Z AUTYZMEM.

Istnieje uznana potrzeba poprawy świadczenia usług w kontekście zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD). Wcześniejsze badania wykazały pozytywną rolę, jaką gra na perkusji może odgrywać w poprawie wyników behawioralnych u nastolatków i dzieci z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym ASD. Ponadto nasze badanie neuroobrazowania weryfikujące koncepcję u neurotypowych nastolatków ujawniło strukturalne i funkcjonalne zmiany łączności po treningu perkusyjnym w obszarach mózgu związanych z integracją sensomotoryczną i systemem neuronów lustrzanych. Niniejsze badanie miało na celu zbadanie wpływu gry na perkusji na zachowanie i funkcjonowanie mózgu u autystycznych nastolatków. 

 

36 nastolatków (średnia (SD): 18 (1) lat), bez wcześniejszego doświadczenia w grze na perkusji, oraz z ustaloną diagnozą kliniczną zaburzenia ze spektrum autyzmu zgodnie z kryteriami DSM-5, zostały dopasowane pod względem wieku, płci i zręczności przed losowym przypisaniem do jednej z dwóch grup. Grupa perkusyjna otrzymywała indywidualną naukę gry na perkusji (dwie 45-minutowe lekcje tygodniowo przez okres ośmiu tygodni) zgodnie z programem nauczania gry na perkusji na poziomie podstawowym (Rockschool, 2018), podczas gdy grupa kontrolna nie otrzymała i została poinstruowana, aby nie angażować się w żadne związane z perkusją , muzyką lub nowymi aktywności fizycznymi w tym okresie. Zbadaliśmy wyniki behawioralne związane z grą na perkusji w tej populacji klinicznej i 

zbadaliśmy ich związek ze zmianami w funkcjonalnej łączności mózgu między tymi dwiema grupami. Wszyscy uczestnicy wzięli udział w sesji testowej przed i po szkoleniu perkusyjnym. Każda sesja zawierała ocenę gry na perkusji, 45-minutowy rezonans magnetyczny i rodzic wypełniający kwestionariusze (w tym System Poprawy Umiejętności Społecznych) dotyczące umiejętności społeczno-komunikacyjnych uczestników oraz powtarzalnych i ograniczonych zachowań. Wyniki pokazały, że poprawa w bębnieniu, widoczna w zmniejszonych błędach synchronizacji (P=0,039), była związana ze znacznym zmniejszeniem nadpobudliwości i trudności z nieuwagą u perkusistów w porównaniu z grupą kontrolną (P=0,004). Wyniki fMRI wykazały zwiększoną łączność funkcjonalną w obszarach mózgu odpowiedzialnych za kontrolę hamowania, monitorowanie wyników działań i samoregulację. W szczególności analizy od seed-to-voxel wykazały zwiększoną łączność funkcjonalną w prawym dolnym zakręcie czołowym i prawej grzbietowo-bocznej korze przedczołowej, a wielowymiarowa analiza wzorców (podejście oparte na danych całego mózgu, wykorzystujące wydajność bębnów jako regresor) wykazała znaczące zmiany w przyśrodkowej korze czołowej, lewej i prawej korze przykręgosłupowej, korze podmózgowej, lewym biegunie czołowym, jądrze ogoniastym i lewym jądrze półleżące. Podsumowując, jest to pierwsze badanie, w którym zbadano wpływ interwencji bębnowej na wyniki neuronalne i behawioralne u nastolatków z autyzmem. Wyniki te dostarczają mocnych dowodów na to, że bębnienie nie tylko zmniejsza nadpobudliwość i nieuwagę u autystycznych nastolatków, ale także wzmacnia integrację funkcjonalną w obszarach mózgu odpowiedzialnych za kontrolę hamowania i monitorowanie wyników działań. Wyniki podkreślają również centralną rolę kory przedczołowej w regulacji impulsywności motorycznej.

Opublikowano: marzec 2021

Wydarzenie: Międzynarodowa konferencja na temat autyzmu 2021

czas trwania: 25 marca 2021 - 26 marca 2021

 

Żródło: https://hartpury.pure.elsevier.com/en/publications/the-effect-of-learning-to-drum-on-behaviour-and-brain-function-in


2018.09.13

NAUKOWCY UJAWNIAJĄ, ŻE GRA NA PERKUSJI POMAGA DZIECIOM W WIEKU SZKOLNYM, U KTÓRYCH ZDIAGNOZOWANO AUTYZM.

  • Gra na bębnach przez godzinę w tygodniu może pomóc dzieciom z autyzmem w nauce w szkole
  • Badanie pokazuje, że zdolność uczniów do wykonywania poleceń poprawiła się po dziesięciu tygodniach
  • Dzieci wykazały znaczną poprawę zręczności, rytmu i wyczucia czasu

Granie na perkusji przez 60 minut tygodniowo może przynieść korzyści dzieciom ze zdiagnozowanym autyzmem i wspomaga naukę w szkole - wynika z nowych badań naukowych.

Projekt, prowadzony przez University of Chichester i University Center Hartpury , wykazał, że zdolność uczniów do wykonywania poleceń nauczycieli znacznie się poprawiła i poprawiła ich interakcje społeczne między rówieśnikami i członkami personelu szkoły.

Badania obejmowały uczniów z Milestone School w Gloucester, którzy brali udział w dziesięciotygodniowym programie gry na perkusji, składającym się z dwóch 30-minutowych sesji tygodniowo. Obserwacje cotygodniowych lekcji wskazały również na znaczną poprawę zręczności, rytmu i timingu.

Dochodzenie jest kontynuacją badań podjętych przez naukowców, znanych pod wspólną nazwą Clem Burke Drumming Project ,obejmującego kultowego perkusistę Blondie, i ma na celu wykazanie wartości instrumentu muzycznego uczniom wymagającym dodatkowego wsparcia edukacyjnego.

Główny badacz, dr Marcus Smith ,wykładowca fizjologii sportu i ćwiczeń fizycznych na Uniwersytecie Chichester, powiedział: „Jest to wyjątkowy i niezwykły projekt badawczy, który wykazał pozytywny wpływ praktyki gry na perkusji na zdrowie i samopoczucie uczniów. Gra na perkusji jako potężna interwencja dla osób z zaburzeniami mózgu, takimi jak autyzm, jest fascynująca i cieszę się, że opiera się na pionierskiej pracy podjętej przez kolegów z Clem Burke Drumming Project ”.

 

 

Wychowawcy oceniali zmiany zachowań w klasie podczas dziesięciotygodniowej gry na bębnach, ze wstępnymi dowodami podkreślającymi pozytywne wyniki. Każda lekcja była prowadzona przez nauczycieli gry na perkusji przy użyciu elektronicznych zestawów perkusyjnych dostarczonych przez organizacje charytatywne w Gloucestershire.

 

 

 

Wstępne wyniki pokazały:

  • Ogromna poprawa kontroli ruchu podczas gry na perkusji, w tym zręczność, rytm, timing.
  • Poprawiono również kontrolę ruchu podczas wykonywania codziennych zadań poza środowiskiem szkolnym, w tym lepszą zdolność koncentracji podczas pracy domowej.
  • Szereg pozytywnych zmian w zachowaniu w środowisku szkolnym, które zostały zaobserwowane i zgłoszone przez nauczycieli, takich jak poprawa koncentracji i lepsza komunikacja z rówieśnikami i dorosłymi.

Źródło: https://www.chi.ac.uk/news/scientists-reveal-drumming-helps-schoolchildren-diagnosed-autism